JAG & MINA TANKAR OM FRAMTIDEN

Går en kurs där jag fått en massa punkter att fylla i &
därefter skriva en flytande text av dessa. Här har vi resultatet!
har tre punkter kvar.

"
Jag heter Evelina Karlsson, men kallas för Eve av både mina vänner
och min familj. Jag föddes på Umeå BB 1992 och har bott i Sävar,
två mil utanför, i hela mitt liv tillsammans med mina föräldrar.
De är dock skilda så jag bor hos var och en varannan vecka.

I framtiden så vill jag fortfarande bo kring Umetrakterna då
jag tycker att det är en lämpligt stor stad med tillräckligt många invånare.

 
Jag läser livsmedel åk 3 på Östra gymnasium i Umeå, dock går
jag endast de teoretiska kurserna. Då jag inte spenderar min tid där så
umgås jag med mina nära och pysslar med bl.a. smyckestillverkning.
Dock skulle jag helst av allt vilja lägga ner mest energi på att dansa och
träna, men då jag har skador i kroppen ser jag det som väldigt svårt.
Fastän det är så dagsläget ser ut så skulle jag vilja vara bäst i
världen på att dansa, eftersom att det är en av de saker som gör mig lycklig.
De andra två beståndsdelar som får mig att känna mig lycklig är min pojkvän
 och mina föräldrar. Något jag däremot inte blir lycklig av är folk som är
respektlösa mot andra och de som sviker en vän.

 

Två personer jag är stolt över i mitt liv är mina systrar och
någon jag är ännu stoltare över, då hon är min förebild, är min mamma.
Jag ser henne som en förebild då hon haft det otroligt svårt i
väldigt många år men fortsätter att kämpa.

 
Denna tid nästa år är jag troligtvis ledig eller går folkhögskola och
om 10 år har jag förhoppningsvis barn och ett fast jobb inom
något kreativt yrke. Kanske något av mina drömyrken,
som är makeup-artist eller florist. Dessa två yrken skulle jag behöva
en ytterligare utbildning än den jag redan har, dock skulle jag kunna
tänka mig att jobba som dagisfröken eller bagare,
där jag möjligtvis inte skulle behöva ytterligare utbildning.
Jag kan gärna tänka mig gå folkhögskola eller praktisk yrkesutbildning.

Något annat jag vill lyckas med i framtiden är att träna ofta och få
en bra hälsa, samt spendera mycket tid utomhus
och ha en stadig ekonomi. Det jag helst vill undvika är att bli
beundrad och lägga ner en massa energi på datorn.

 

Om jag skulle nämna några av mina personliga favoriter skulle
jag säga Sverige som land, Angelina (en nära vän) som person
och självklart pasta som favoriträtt.
Katt är mitt absoluta favoritdjur då jag levt med just det djuret ända
sedan jag föddes och ”Breathe me” är en av mina favoritlåtar
då jag känner att den beskriver mig som person.

Som person är jag ganska ensam utav mig och därför skulle
jag vilja arbeta ensam. Gärna i en ljus, liten arbetsplats där man får
möjlighet att röra på sig och inte bara vara stillasittande under
hela arbetstiden. Helst av allt skulle jag vilja gå klädd i arbetsuniform
eller personligt valda kläder och få börja jobba antingen tidigt
på morgonen eller vid lunchtid.

Det jag känner är viktigast för mig i ett yrke just nu är först och
främst möjlighet till personlig utveckling, arbetskollegor, lön,
arbetsuppgifter, arbetstider, chans att hjälpa människor och sist,
möjlighet till karriär.

Jag tror däremot att denna ordning skulle förändras helt och
hållet om 5-10 år och likna föreställande:
Lön – Karriär – Arbetstider – Arbetskollegor –
Arbetsuppgifter – Personlig utveckling. Nästan totala motsatsen.

Jag kan inte säga att jag har någon riktig bild för min framtid,
men för tillfället är detta närmsta föreställande bild av framtiden."




Nu är det dags för sängen, för imorgon är en annan dag!
sleep well cykelställ


Kommentarer
Postat av: Miranda

sv: haha jaaa! men ja kunde inte sluta garva, sjuk människa! HAhaAhAHahA!



Fin blogg btw :)

2010-11-11 @ 11:15:58
URL: http://miiranda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0