MISSES

Denna text skrev en vän åt mig för ett bra tag sedan.
och nu är det över ett år sedan vi träffades. shit.
come back and stay!




"Evelina är en annan slags vän.
Det är en sån som man kanske inte pratar med så ofta och man är
egentligen aldrig riktigt säker på om man fortfarande är lika bra vänner
som gången man tidigare sågs.
Och varje gång förvånas man över att faktiskt ingenting förändrats.
Även om vi inte varit en del av varandras vardag på tre år så blir det aldrig
konstigt när vi ses.  Det är precis som vanligt, speciellt och värdefullt.
Precis så värdefull som hon är för mig.

En vän som kan få dig att skratta när du helst vill lägga dig i sängen
och inte gå ut på hela dagen.
Någon som du kan vara arg med, ledsen med, glad med.
Någon som du kan dela upplevelser, sorg och lycka med.

En vän som finns där även om ni inte pratat på tre månader.
När man ändå inte är säker på om man kommer hålla kontakten för evigt,
men när man ses är man så säker på att det faktiskt står skrivet i stjärnorna.

En vän som du.
Evelina.
Ingen kan få mig att skratta åt dåliga skämt och opeppade dagar så som du kan.
Det är en gåva du har. Jag blir lycklig av att vara i din närvaro
även om vi sitter och svär åt livet och allt annat som bara är fel.

Du vet att min dörr är alltid öppen för dig.
Jag älskar dig faktiskt."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0