morning morning

Årsdagen: 19 augusti

Den 19:e augusti 2009 är det exakt 200 år sedan det "Sista Slaget" på Svensk mark. Föreningen Interaktiv Historia uppmärksammar detta genom ett historiskt återskapande av slaget vid Sävar. Evenemanget kommer att gästad av H.M. Konungen, H.M. Drottningen och H.K.H. Kronprinsessan. I anslutning till skådeplatsen kommer det att finnas åskådarplatser, soldatläger, 1800-tals marknad.




Det är onsdagmorgon, klockan lutar mot 10:45 och
jag sitter uppe. Sista dagen på lovet sitter jag uppe denna tid. Ovanligt? Yes.
Men jag håller inte på att dö(förutom hunger kanske), men känner
mig inte super död.
Sitter hemma hos ev, men är all alone i hela lägenheten eftersom att ev är
en sådan hurtbulle och är på väg till bettnes med cykelllllll.

Senare idag kommer hela kungafamiljen på besök till lilla Sävar.
200-års jubileum sedan sista kriget i Sverige. -Och det firar vi här med bl.a.
kungabesök, berättelser, rundturer & det stora slaget.
Massor av soldater har vi på besök som ska återspela "det stora slaget", dock
kommer ju ingen dö på rikt!; )





1.
Kungafamiljen 2. Vårat gölli monument

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0